Необходими материали:
1. Две рула от тоалетна хартия
2. Цветни хартии
3. Двойнозалепващо тиксо
4. Ножица
5. Въженце
Вземете двете хартиени рула и цветната хартия.
Премерете дължината на рулото и изрежете от цветната хартия толкова, че да ви стигне да го покриете цялото.
Вземете двойнозалепващото се тиксо и залепете хартията към рулото.
Направете същото и с другото руло.
Вече имате две цветни хартиени рула.
Залепете ги едно към друго.
Вземете друг цвят хартия и изрежете толкова, че да можете да покриете горната част на двете рула заедно.
Залепете я.
Вземете двойнозалепващото се тиксо и залепете вътрешните страни на двете рула.
Залепете въженцето към двойнозалепващото се тиксо, което току що поставихте от вътрешната страна на рулата.
Вашият бинокъл е готов!
Можете да изрисувате и декорирате хартиите за рулата по свой вкус.
Бинокълът е вещ, която винаги успява да събуди приключенския дух на детето.
Влизането в роля – “изследователят, който търси неизвестното”, “откривателят на остров и земя”, “пиратът”, “мореплавател” и други стимулират любознателността. Провокират и интереса към научаването и пресъздаването на разкази, истории, приказки, легенди, образи. В процеса на играта се разгръща въображението и креативността. Тренира се мисленето и паметта.
Направата на бонокъл подготвя детето за роля. Стимулира желанието и нетърпението му да я изпълни, украси и разгърне. В процеса на работата печели времето да се замисли и да каже “Аз съм…” или “Ще бъда…”.
Умело подбраните материали допълнително развиват цветоусещането (разпознаването и назоваването на цветове, елегантното им съчетаване и противопоставяне), още познанието за форма и материя. По отношение на езиковата система излизат свойствата и качествата на използваните средства или изобилието от прилагателни – мек, твърд, гладък, грапав, лъскав, жълт, червен и др.
Изрязването, лепенето, оцветяването или наслагването на допълнителни украси подобряват сръчностите на ръцете.
Поставянето на готовият бинокъл пред очите изостря наблюдателността.
Спомага за развитие на зрителното възприятие (откриването на обекти), зрителното внимание (задържане върху детайли на обектите) и зрителната памет (краткосрочно или дългосрочно невербално или вербално възпроизвеждане на видяното.